ძიუდო

20:12 | 28.01.2014 | ნანახია 8063 - ჯერ

პარიზში 14 ძიუდოისტით

საქართველოს ძიუდოისტთა ნაკრების მთავარმა მწვრთნელმა ირაკლი უზნაძემ სეზონის პირველ საერთაშორისო ინდივიდუალურ ტურნირზე დასაყენებელი შემადგენლობა დაასახელა. 8-9 თებერვალს პარიზი ტრადიციულ გრან სლემს უმასპინძლებს და მასზე ქართული გუნდი 14 სპორტსმენით გამოვა. თითოეულ წონით კატეგორიაში ორი ქართველი იჭიდავებს.

უზნაძის გადაწყვეტილებით, ნაკრები ფრანგულ ტატამზე თითქმის საუკეთესო შემადგენლობით გავა. სახელოვან ძიუდოისტთაგან განაცხადს მიღმა მხოლოდ ოლიმპიური ჩემპიონი ლაშა შავდათუაშვილი დარჩა, რომელიც ახალ წონით კატეგორიაში – 73 კილოგრამში გადავიდა და სეზონს დიუსელდორფის გრან სლემით (21-23 თებერვალი) გახსნის.

ნაკრების მთავარმა მწვრთნელმა მასმედიას საფრანგეთში წასაყვან ძიუდოისტთა სია დღეს, ვაკის სამბოს სასახლეში გამართულ ვარჯიშზე გააცნო. პარიზში გამგზავრებამდე ძიუდოისტები სწორედ სამბოს დარბაზში მოემზადებიან. დიღომში მდებარე შოთა ჩოჩიშვილის სახელობის ძიუდოს აკადემიის მთავარ დარბაზში კი სარემონტო სამუშაოები მიმდინარეობს.

 

საქართველოს ნაკრები

 

60კგ - ამირან პაპინაშვილი და ლუხუმ ჩხვიმიანი

66კგ - შალვა ქარდავა და გიორგი ქალდანი

73კგ – ზებედა რეხვიაშვილი და ნუგზარ ტატალაშვილი

81კგ - ავთანდილ ჭრიკიშვილი და უშანგი მარგიანი

90კგ - ვარლამ ლიპარტელიანი და ბექა ღვინიაშვილი

100კგ - ალექსანდრე მსხალაძე და ნოდარ მეტრეველი

+100კგ - ადამ ოქრუაშვილი და ლევან მატიაშვილი


კომენტარები (39)

კომენტარის გამოქვეყნებისთვის, გთხოვთ გაიაროთ ავტორიზაცია ან რეგისტრაცია

23:30 | 07.02.2014
ukleba (17336)

აბა ხვალ პაპინაა მიდი შენი იმედი მაქ-მონღოლები იქნება დაყაროს რა.

22:31 | 07.02.2014
xandakeli (1759)

stripslashes((strlen('http://www.ippon.org/gs_fra2014.php')>0?'http://www.ippon.org/gs_fra2014.php':'http://www.ippon.org/gs_fra2014.php')) იქნებ ვინმემ ამიხსნას რატომ არ არიან აქ ის სპორცმენები ვინც ზემოთ არიან ჩამოთვლილი შეცდომაა თუ რამე უბბედურება მოხდა მორიგი? შეილება მე ვცდები.

23:30 | 07.02.2014
ukleba (17336)

ახალი სტატია წაიკითხე. ტრავმები მიიღეს ბიჭებმა. ზებედას წონის პრობლემა აქვს და მაგის გამო

20:22 | 07.02.2014
ალექსანდრე (6188)

რა არის იცი, ლიპო ძალიან ჭკვიანი და ტექნიკური მოჭიდავეა. გონსალესი უფრო ვირია და ეგეტ ვირებს როგორც წესი ტაისონასთან ფეხი არ ჩასდით.

21:19 | 07.02.2014
ukleba (17336)

გასაგებია ეგ მარა რავი ვნახოთ რა. ზეგ გამოჩნდება ყველაფერი )

20:08 | 07.02.2014
ukleba (17336)

მუშნი სად დაგვეკარგე

19:25 | 07.02.2014
ukleba (17336)

აუ თბილისის ტურნირს ვმაზავ არადა როგორ მინდოდა მანდ ვყოფილიყავი რა, ძაან მინდოდა
:
(

19:32 | 07.02.2014
ალექსანდრე (6188)

წასით კაი სასტავი უნდა ჩამოვიდეს უკეთესი ვიდრე თურქეთის გრანპრიზე დადიოდა.

20:06 | 07.02.2014
ukleba (17336)

კიი მეც ეგრე ვფიქრობს. ალბათ ეგრეც იქნება

19:18 | 07.02.2014
ukleba (17336)

მომკალი და მგონია რო ტაისონა გაირწყინებს ზეგ

19:22 | 07.02.2014
ალექსანდრე (6188)

ღმერთმა ქნას

19:24 | 07.02.2014
ukleba (17336)

რაღაც არანორმალური მონაცემები აქვს. ძალიან რთული გონსალესთან, ვარლამასთან, დენისოვთან ჭიდაობა მაგრამ იმედი მაქ რო ცოტა გამოცდილებაც და რავი მე მგონი შეუდარებელი იქნება. თან კიდე რავი რაღაც არანარმალურად მეიმედება

19:30 | 07.02.2014
ალექსანდრე (6188)

იმედია ვარლამას ფინალში შეხვდება, მაგრამ მოგრბის შანსი ლიპოსYან ნაკლებად აქვს.

19:31 | 07.02.2014
ukleba (17336)

გომესთანაც ძაან ცოტა აქვს მაგრამ იმედი მაქ რომ მოუგებს მთავარია არ ინერვიულოს

19:34 | 07.02.2014
ალექსანდრე (6188)

ტაისონა კუბელთან უკეთესად იჭიდავებს ქართველებთან უჭირს მობილიზება. გაიხსენე როგორ წააგო პაატა ღვინიაშვილთან საქართველოზე.

20:07 | 07.02.2014
ukleba (17336)

ხო ეგეც მართალია. იმედი მაქ რომ მიაღწევს გონსალესამდე და მერე ვნახოთ არ ვიცი. თუმცა დარწმუნებული ვარ რომ მაგრად ეჭიდავება გონსალესს

19:08 | 07.02.2014
ალექსანდრე (6188)

რუსები ყველა წონაში 5-6 კაცს მაინც აგზავნიან სხვადასხვა ტურნირებზე. შეჯიბრს არ ტოვებენ.

19:16 | 07.02.2014
ukleba (17336)

და არც ერთ შეჯიბრს არ ტოვებენ. ბუდღუზონიაშიც დადიან. აუფ ამის ნახევარი დაფინანსება რომ მოგვცა რაც მაგათ აქვთ რა

19:06 | 07.02.2014
ალექსანდრე (6188)

ჩირიკა წესით ფინალში უნდა გავიდეს ასევე ლიპოც.

19:15 | 07.02.2014
ukleba (17336)

ხოო იმედი მაქ. რავი ოქროს იმედიც მაქ

18:59 | 07.02.2014
ალექსანდრე (6188)

გონსალესი ღვინიაშვილის ქვეჯგუფშია და წესით მეოდხედფინალში უნდა შეხვდნენ.

19:05 | 07.02.2014
ukleba (17336)

გონსალესი არი და ეს კარგია. აუ ძაან ძაან მინდა რომ ტაისონამ გადაურბინოს რა. გამობრწყინდეს ტაისონა. ძაან მაგარი სასტავია შეკრებილი 90-ში მარა მაინც. მე რუსების მიკვირს რატო არ ყავთ მთავარი იმედი ნაკრებში. კირილები სად არიან )

18:37 | 07.02.2014
ukleba (17336)

დაიდო ბადეებიიი

18:56 | 07.02.2014
ალექსანდრე (6188)

ჭიდაობს გონსალესი ძმა

19:06 | 07.02.2014
ukleba (17336)

კი ვნახე ვნახე

17:04 | 07.02.2014
JUDO (GULSHEMATKIVARI) (158)

ბადეები რომელი საათისტვის იქნება?

17:52 | 07.02.2014
ukleba (17336)

საღამოს 9-10 ზე დაიდება

21:45 | 06.02.2014
JUDO (GULSHEMATKIVARI) (158)

ვინმემ ილიადისის და ლიპოს სტატისტიკა დაერეტ რა

14:04 | 06.02.2014
ალექსანდრე (6188)

ცუდია ერთბაშად 2 წონაში არცერთი მონაწილე. ქალდანს ვირუსის გარდა გამძლეობი პრობლემები აქვს.

11:47 | 06.02.2014
shalvinio (1505)

სამწუხაროდ ტრავმების გამო 5 კაცი დააკლდა შემადგენლობას.
0?'>http://sportall.ambebi.ge/sport/tcidaoba/dziudo/60309-saqarthvelos-dziudoisttha-nakrebi-qdid-muzaradzeq-khuthkaciani-danaklisith-midis.html':'>http://sportall.ambebi.ge/sport/tcidaoba/dziudo/60309-saqarthvelos-dziudoisttha-nakrebi-qdid-muzaradzeq-khuthkaciani-danaklisith-midis.html'))

16:43 | 07.02.2014
ukleba (17336)

ცუდი ამბაცია

01:06 | 06.02.2014
ალექსანდრე (6188)

რინერი არ არის განაცხადში

01:21 | 06.02.2014
ukleba (17336)

ვაა რატო?

01:34 | 06.02.2014
ალექსანდრე (6188)

არ ვიცი მეც ეხლა ვნახე

18:52 | 05.02.2014
ukleba (17336)

7-ში იქნება მარა დაწერონ ამათმა რა რამე არ შეიძლება? რას შვებიან ბიჭები, როგორ ემზადებიან, ტრავმებზე რა ხდება. სხვა გუნდები რა ფორმაშI არიან, ლიდერები რომელ ნაკრებს არ ეყოლება. ეშლი გონსალესი რო არ იქნება ვიცი და დალშე დაწერეთ რა

01:08 | 06.02.2014
ალექსანდრე (6188)

არის განაცხადში ჩავა თუ არა არ ვიცი

01:22 | 06.02.2014
ukleba (17336)

ვერ ჩავა დოპინგსკადალი აქვს სერიოზული. თუ დაუმტკიცდა ოქროს ვარლამას მისცემენ

01:35 | 06.02.2014
ალექსანდრე (6188)

რაღაც არ მჯერა მაგის

11:41 | 06.02.2014
ukleba (17336)

კი კი უეჭველი ვიცი რომ აგ დღეშია. რა დაუმტკიცდება არ ვიცი, ისე ძაან კი გაიწელა ეგ პროცესი რავი, თუ ქონდა უნდა დისკვალიფიკაცია მისცენ თუ არადა შეეშვან-რაგაც ცუდი სუნი დგას მანდ

13:54 | 06.02.2014
ალექსანდრე (6188)

ჩვენების აგორებული მგონია. სამაგიერო გადაუხადეს მაგ კუბელს. არ გახსოვს ტიპი რას იძახდა? ქართველებმა ქრთამი შემომთავაზესო! თორემ დოპინგის აღმოჩენის შემთხვევაში მანდ ჩაწყობა შეუძლებელია.

13:57 | 06.02.2014
ალექსანდრე (6188)

ჩვენების საწინააღმდეგო კი არაფერი მაქვს. მაგ გონსალესს უარესი ეკუთვნის, რაც მაგან იკადრა.

16:37 | 07.02.2014
ukleba (17336)

)) ხო და ახლა ვეცემ სტატიებს და მოგაწვდი სილკებს მაგის კაი კაცონის შესახებ

05:24 | 05.02.2014
mushni (93569)

პარიზის ბადეები rodის იქნება

17:49 | 01.02.2014
ukleba (17336)

ეჰ ცუდი დასაწყისია

05:25 | 05.02.2014
mushni (93569)

ძაან

17:15 | 01.02.2014
ალექსანდრე (6188)

stripslashes((strlen('http://www.eju.net/calendar/?mode=showLiveTransmission&id=1613')>0?'http://www.eju.net/calendar/?mode=showLiveTransmission&id=1613':'http://www.eju.net/calendar/?mode=showLiveTransmission&id=1613')) აქ არის სოფიის ტურნირი

15:40 | 31.01.2014
ukleba (17336)

ეეე ძიუდოს კამანდა ვააბშე არ აქტიურობთ რა )

20:50 | 31.01.2014
bernabeu07 (1086)

დღეს რატო უნდა ვიაქტიუროთ ხვალ არის ტურნირი

21:20 | 31.01.2014
ukleba (17336)

ეჰ ხვალ დილით მე ვერ ვიქნები აქ. აი მეორე ფინალებე იმედია გავლენ და დიდი სიამოვნებით

19:45 | 31.01.2014
ალექსანდრე (6188)

stripslashes((strlen('http://www.eju.net/?portalId=87&id=1613&mode=showEvent,')>0?'http://www.eju.net/?portalId=87&id=1613&mode=showEvent,':'http://www.eju.net/?portalId=87&id=1613&mode=showEvent,')) აქ იქნება მგონი.

21:18 | 31.01.2014
ukleba (17336)

მადლობა ალექს.

22:12 | 30.01.2014
mushni (93569)

აქედან გული მიგრძნობს 3 ოქროს 4ბრინჯაოს ჩამოოვიტანთქ

19:48 | 31.01.2014
ალექსანდრე (6188)

ეგ ტურნირი ევროპის ჩემპიონატზე მაღლა დგას და მაგდენი მედალი გაუჭირდებათ რომ აიღონ.

21:18 | 31.01.2014
ukleba (17336)

კი მეც გეთანხმები სამწუხაროდ

12:49 | 31.01.2014
ukleba (17336)

გისმინოს ღმერთმა მუშნი

20:08 | 30.01.2014
ალექსანდრე (6188)

ახლოვდება ძიუდოისტთა სეზონის პირველი სტარტი - სოფიაში გასამართი "ევროპის ღია თასი", რომელშიც ქართველებიც იასპარეზებენ.

ეს შეჯიბრება 1-2 თებერვალს ჩატარდება ორივე სქესის წარმომადგენელთა შორის. მოგეხსენებათ, ადრე იქ მხოლოდ ქალების ტურნირი ტარდებოდა, ზუსტად იმავე პერიოდში კი ანალოგიურ შეჯიბრებას თბილისი მასპინძლობდა ვაჟებში. თუმცა, რაც ჩვენი შეჯიბრება "დიდ პრიზამდე" ამაღლდა და თარიღმაც მარტში გადაიწია, ვაჟთა მასპინძლობის უფლებაც სოფიას გადაეცა.

ბულგარეთში ჩვენგან გოგოებიც გამოვლენ და - ვაჟებიც, თუმცა ყველა საკუთარი ხარჯებით მიდის, რადგან ეს ტურნირი ჩვენი ფედერაციის კალენდარში არ შედიოდა და ვერც ხარჯებს გაიღებს.

გოგოებში ორი მონაწილე გვეყოლება - შორენა შარაძე (63) და ირინა ლეონიძე (+78), რომლებსაც აჭარა აფინანსებს. საკუთარი ხარჯით მიდიან გიორგი გუგულაშვილი, კახა ცაგარელი (ორივე - 66), არჩილ გოგოლაშვილი (90) და მიხეილ ნარიმანიძე (100).

15:41 | 31.01.2014
ukleba (17336)

ლექს იპპონ.ტვ-ზე არ არი სტრეამ და სად ვუყურო სოფიას?

19:44 | 31.01.2014
ალექსანდრე (6188)

stripslashes((strlen('http://www.eju.net/?portalId=87&id=1613&mode=showEvent,')>0?'http://www.eju.net/?portalId=87&id=1613&mode=showEvent,':'http://www.eju.net/?portalId=87&id=1613&mode=showEvent,')) აქ უნდა იყოს წესით.

20:05 | 30.01.2014
ალექსანდრე (6188)

ამასობაში გაირკვა 15-16 თებერვალს ავსტრიულ ობერვარტში, ასევე, "ევროპის ღია თასზე" წამსვლელ ვაჟთა ეროვნული ნაკრების შემადგენლობა, სადაც ირაკლი უზნაძე ძირითადად სათადარიგოებს გამოცდის: გიორგი ბროლაშვილი, პაატა მერებაშვილი (ორივე - 60), ტრისტან ფეიქრიშვილი, გელა კელიხაშვილი (66), ზურაბ ნოზაძე, ფრიდონ გიგანი, თამაზ კირაკოზაშვილი (სამივე - 73), ლაშა ზურაბიანი, გიორგი პაპუნაშვილი (ორივე - 81), ზვიად გოგოჭური, პაატა ღვინიაშვილი (90), დავით ლორიაშვილი, რევაზ ჩიკოიძე (100), როსტომ ხახალეიშვილი, გიორგი ზაქარიაძე, ონისე ბუღაძე, გიგა გელაშვილი (ოთხივე - +100).

19:03 | 30.01.2014
ბაბანა თუხთუხაძე (2408)

რა კამათი მიდის აქ ვერ გავიგე ! სამწუხაროდ იაპონელები ჩვენზე ძლიერები რომ არიან როგორც ტიტულებით ისე ძლიერი ძიუდოისტებით და სკოლით ამას კითხვა უნდა ??

12:42 | 31.01.2014
ukleba (17336)

სკოლით და ისტორიით კი. მარა დღეს ვერ იტყვი მაგას იაპონელებზე რომ ობში შOტშI ჩვენზე ძიერები არიან

18:46 | 30.01.2014
MEGRELI777 (707)

არამხოლოდ ევროპისა და მსოფლიოს, ვალერი ლიპარტელიანი უკვე "ევრაზიის" ჩემპიონიც არის.

გასულ კვირას ტიუმენში ძიუდოსთვის უჩვეულო ტურნირი გაიმართა - ევროპა აზიის წინააღმდეგ! ქალთა და მამაკაცთა ტურნირები პარალელურად ჩატარდა და არც გენდერული თანასწორობა დარღვეულა - ქალებიც და ვაჟებიც ტატამზე 7-7 წონით კატეგორიაში იყვნენ წარმოდგენილნი.

შვიდიდან ორ წონაში ევროპელთა ღირსებას ჩვენებურები იცავდნენ - საქართველოს 2013 წლის საუკეთესო სპორტსმენი ავთანდილ ჭრიკიშვილი (81 კგ) და ვალერი ლიპარტელიანი (90კგ).

წესით, ქართული "დესანტი" კიდევ უფრო შთამბეჭდავი უნდა ყოფილიყო, მაგრამ, როგორც ჩანს, ორგანიზატორებს შვიდ წონაში სამი ქართველი მეტისმეტად ებევრათ და... ტურნირის დაწყებამდე რამდენიმე დღით ადრე მძიმეწონიანი ადამ ოქრუაშვილი რუსი ალექსანდრ მიხაილინით შეცვალეს.

საბოლოოდ, ევროპელებმა დიდი უპირატესობით (10:4) იმარჯვეს, საერთო ყულაბაში კი მხოლოდ ერთი ქართული ქულა "ჩაჩხრიალდა": ჭრიკიშვილი უზბეკ იმამოვთან დამარცხდა, ლიპარტელიანმა კი სამხრეთკორეელ მსოფლიო ჩემპიონ კიუ-ვონ ლეეს აჯობა.

ევროპის, მსოფლიოს და ევრაზიის ჩემპიონთან ინტერვიუ სწორედ ტიუმენური შთაბეჭდილებებით დავიწყეთ:

- ჩემს კარიერაში ეს ერთ-ერთი საუკეთესო ტურნირი გახლდათ. არც ორგანიზება დაეწუნებოდა და ძლიერმა შემადგენლობამაც მოიყარა თავი როგორც ევროპის, ისე აზიელთა მხრიდან. კონტინენტის ნაკრებში მოხვედრა სპორტსმენისთვის დიდი პატივია. მით უმეტეს, როცა ამას გამარჯვებაც ემატება...

დანამდვილებით შემიძლია გითხრათ, რომ თავი ტურნირის ერთ მონაწილესაც კი არ დაუზოგავს! საქმეს ყველა სერიოზულად მიუდგა და ევროპა-აზიის დაპირისპირებას მხოლოდ შოუს სახე ნამდვილად არ ჰქონია. შედარებით უჩვეულო ის გახლდათ, რომ თითოეულ მონაწილეს ტურნირზე მხოლოდ ერთი ორთაბრძოლის გამართვა უწევდა. ფაქტობრივად, ფინალს ვჭიდაობდით და მაქსიმალურად ვიყავით მობილიზებულნი.

- შენს ორთაბრძოლას როგორ გაიხსენებ? როგორც მახსოვს, სამხრეთკორეელ მსოფლიო ჩემპიონ კიუ-ვონ ლეეს კარგა ხანია აღარ შეხვედრიხარ...
- 2008 წელს, მსოფლიოს ახალგაზრდულ ჩემპიონატზე რომ შევხვდით ერთმანეთს, მას მერე ჩვენი გზები აღარ გადაკვეთილა. ლეე ძლიერი მოჭიდავეა, 2009 წლის მსოფლიო ჩემპიონი. ასე რომ, იოლად ნამდვილად არ მომიგია, მაგრამ მთავარია, რომ გავიმარჯვე და ევროპის ნაკრებს ქართული ქულითაც შევეწიე...

- კარგი იქნებოდა, ჭრიკიშვილსაც მოეგო, მაგრამ... ცხადია, რომ ოპტიმალური ფორმისგან ჯერ შორს არის.
- 81 კილოგრამ წონითი კატეგორიის მოჭიდავეებს მეტი მოძრაობა, სისწრაფე მოეთხოვებათ. წლის პირველი შეკრება ბაკურიანში გავიარეთ. ძირითადად, ფიზმომზადებაზე ვაკეთებდით აქცენტს და ნაკრების დანარჩენი წევრების მსგავსად, საუკეთესო ფორმისგან ჯერ "ჩირიკაც" (ჭრიკიშვილის მეტსახელია. - ავტ.) შორს არის. ამის მიუხედავად, უპირატესობას მაინც ფლობდა.

სამწუხაროდ, გდება გაეპარა და მატჩის გადარჩენა ვეღარ მოახერხა. სპორტია, ხდება ხოლმე, თორემ ბოლოს მსოფლიო ჩემპიონატზე შეხვდნენ და მაშინ ავთომ აჯობა.

- თავდაპირველად ევროპის ნაკრებში ადამ ოქრუაშვილიც დასახელდა, თუმცა, საბოლოოდ, მძიმე წონაში მის ნაცვლად მიხაილინი აჭიდავეს...
- ყველას გული დაგვწყდა, მაგრამ ისიც გასათვალისწინებელია, მიხაილინი უკვე ასაკოვანია, ხვალ-ზეგ კარიერას დაასრულებს და რადგან ტურნირი რუსეთში იმართებოდა, ადამის ნაცვლად, ორგანიზატორებმა სწორედ მას მისცეს ჭიდაობის შესაძლებლობა.

- ევროპის ნაკრებმა დიდი სხვაობით გაიმარჯვა. ეს რისი დამსახურებაა?
- აზიელებს მამაკაცებშიც და ქალებშიც ძლიერი შემადგენლობა ჰყავდათ და ასეთი ანგარიშით გამარჯვება ჩვენთვისაც მოულოდნელი იყო. თუმცა ტურნირს ევროპამ უმასპინძლა და როგორც ჩანს, ამის გამო ევროპელები უფრო მობილიზებულები ვიყავით.

- რას ამბობენ, ევროპა-აზიის დაპირისპირება ტრადიციული ტურნირი გახდება?
- როგორც რუსეთის ნაკრების იტალიელმა მწვრთნელმა ეციო გამბამ გვითხრა, ევროპისა და აზიის დაპირისპირება 1985 წლის შემდეგ პირველად გაიმართა. ორგანიზატორებს ნამდვილად აქვთ სურვილი, ტურნირი ტრადიციული გახდეს, მაგრამ რადგან ეს საკმაოდ დიდ ფინანსებთან არის დაკავშირებული, დაზუსტებით ჯერ ვერაფერს ამბობენ. თუ გაიმართება, ჩვენი მხრივ, ყოველთვის დიდი სიამოვნებით ვიჭიდავებთ ევროპის ნაკრებში...

- მსოფლიო ჩემპიონატის ფინალში ეშლი გონსალესთან წააგე. კუბელს დოპინგის გამოყენებაში ადანაშაულებენ და თუ ბრალდება დაუმტკიცდა, ოქროს მედალი შენ გადმოგეცემა?
- დოპინგის გამოყენებას არც თავად გონსალესი უარყოფს, ოღონდ ირწმუნება, რომ აზერბაიჯანული შეკრებისას იქაურმა ექიმმა "შეაპარა" აკრძალული პრეპარატი. არ ვიცი, დაიჯერებს თუ არა ამ ვერსიას ანტისადოპინგო სააგენტო, მაგრამ ჯერჯერობით საქმის ძიება არ დასრულებულა. რაც შეეხება ოქროს მედლის ჩემთვის გადმოცემას, სანამ ანტისადოპინგო სააგენტოს საბოლოო ვერდიქტი არ გახდება ცნობილი, ამაზე ლაპარაკი ჯერ ნაადრევია.

- უკვე ცნობილია, რომ პარიზის "დიდ სლემზე", 90 კილოგრამში ჩვენგან შენ და ბექა ღვინიაშვილი იჭიდავებთ. როგორ ფიქრობ, ბექა უფროსების ტურნირებზეც ისევე წარმატებით იასპარეზებს, როგორც ახალგაზრდებში?
- ბექა ძალიან ნიჭიერი და ძლიერი ძიუდოისტია და თავის ასაკში ყველა ტურნირი დამაჯერებლად მოიგო. მისი წარმატება ჩემთვის ორმაგად სასიხარულოა, რადგან წონაში ძლიერი კონკურენტი მეყოლება და მოდუნების შესაძლებლობას არ მომცემს - ჩემპიონები ხომ კონკურენციაში იბადებიან!

- თავად მითხრა - ლიპოსთან საჭიდაოდ ჯერ მზად არ ვარო... შენ რას იტყვი?
- მზადების დროს ერთმანეთის წინააღმდეგაც გვიჭიდავია, მაგრამ ვარჯიში ერთია, ტურნირს კი სხვაგვარი დატვირთვა აქვს.

ბექა დღითიდღე უმატებს და დარწმუნებული ვარ, წარმატებას უფროსებშიც მიაღწევს. მით უმეტეს, 90 კილოგრამი ჩვენთვის ტრადიციულად წარმატებული წონითი კატეგორიაა - ზვიადაური და ცირეკიძე ოლიმპიური ჩემპიონები გახდნენ, წარმატებები მეც მაქვს. იმედია, ტრადიციას ბექა ღვინიაშვილიც გააგრძელებს!

- ახლახან ცნობილი გახდა, რომ ძიუდოს ფედერაციამ გურამ თუშიშვილი და ლაშა ტაველური რეჟიმის დარღვევისთვის (გავრცელებული ინფორმაციით, ახალგაზრდა ძიუდოისტები შეკრებაზე ნასვამები გამოცხადდნენ. ამისთვის თუშიშვილი ერთწლიანი, ტაველური კი ექვსთვიანი დისკვალიფიკაციით დასაჯეს. - ავტ.) მკაცრად დასაჯა. არადა, გვეგონა, რომ საქართველოს ნაკრებში ასეთი რაღაცები აღარ ხდება.
- ძალიან სამწუხაროა, მაგრამ რადგან დაზუსტებით არ ვიცი, რა მოხდა, ბევრს ვერაფერს გეტყვით. ყოველ შემთხვევაში, როგორც გავიგე, სერიოზული დარღვევა არ ყოფილა და იმედი მაქვს, სასჯელს შეუმსუბუქებენ. ორივე ძალიან კარგი სპორტსმენია და დარწმუნებული ვარ, შეცდომა მათი ასაკის ბრალია.

Sportall.Ge- კიდევ ერთ არასასიამოვნო თემაზე გკითხავ - ბეთქილ შუკვანის აზერბაიჯანის ნაკრებში გადასვლაზე რას იტყვი?
- ძალიან ცუდი ფაქტი მოხდა... ქართველი საქართველოს სახელით უნდა ჭიდაობდეს, მაგრამ ამავდროულად, ისეთი ანაზღაურებაც უნდა ჰქონდეს, სხვა ქვეყნის სახელით ჭიდაობის სურვილი რომ არ გაუჩნდეს.

- მაგრამ მეტ-ნაკლებად ხომ ყველას ერთნაირი ანაზღაურება გაქვთ და გამოდის, ყველამ სხვა ქვეყნის სახელით ჭიდაობაზე უნდა იფიქროთ?!
- რა თქმა უნდა, არა, მაგრამ ყველა ადამიანი თავისებურად უყურებს ყველაფერს, ყველა ერთნაირად ხომ არ იფიქრებს და მოიქცევა?!

ალბათ, ბეთქილს თავისი მიზეზები ჰქონდა... ამ თემაზე მასთან არ მილაპარაკია. თუმცა კი, ვისურვებდი, ეს ფაქტი უკანასკნელი ყოფილიყოს ქართული სპორტის ისტორიაში...

- შარშან პარიზის ტურნირის ჩემპიონი გახდი და საფრანგეთის დედაქალაქში წელსაც ფავორიტის რანგში მიდიხარ...
- ერთი შეკრება უკვე გავიარეთ, თუმცა ბაკურიანში, უმეტესად, ფიზმომზადებაზე ვაკეთებდით აქცენტს. პარიზში გამგზავრებამდე რამდენიმე დღე თბილისში მოვემზადებით და ტექნიკურ და ტაქტიკურ ელემენტებზე ვიმუშავებთ.

საფრანგეთის ჩემპიონატის მოგება ყოველთვის გვიჭირდა, ქართველთაგან ეს მხოლოდ რამდენიმე ძიუდოისტმა მოახერხა და მინდა, შარშანდელი ტრიუმფი წელსაც გავიმეორო. თავს არ დავზოგავ, ტიტულის შენარჩუნება რომ მოვახერხო, დანარჩენი კი პარიზის ტატამზე გამოჩნდება...

- როგორ ფიქრობ, ქართული ძიუდოსთვის 2014 წელი შარშანდელივით წარმატებული იქნება?
- გუნდურში მსოფლიო და ევროპის ჩემპიონები გავხდით და შევეცდებით, ტიტულები წელსაც შევინარჩუნოთ. რაც შეეხება პირად ჩათვლას, თუ უფალიც ინებებს, ვეცდები, ევროპის და მსოფლიო ჩემპიონატებზე მოგებული ვერცხლის მედლები ოქროთი შევცვალო!

05:35 | 05.02.2014
mushni (93569)

+1

12:48 | 31.01.2014
ukleba (17336)

კარგიაა. კარგია 90 მართლაც ჩვენი წონაა

18:10 | 30.01.2014
judo_judo (469)

ლიპო იმედია მოიშუშუებს თითს პარიზამდე და შეძლებს ჭიდაობას

18:10 | 30.01.2014
ukleba (17336)

ვოცნებობ რინერი ოქრუაშვილის ფინალზე. ძაან მინდა ოქრომ დააგდოს ეგ საქონელი რა: ))

18:58 | 30.01.2014
ბაბანა თუხთუხაძე (2408)

კიდევ რინერს მოაგებინებან გაფრთხილებებით და რათ გინდა ? D

12:41 | 31.01.2014
ukleba (17336)

არა ძლიერია ძაან მარა იქნებ დააგდოს ადამამ

17:37 | 30.01.2014
vashla (1205)

ჩამოიტანეთ პარიზიდან ოქროები

20:24 | 29.01.2014
ალექსანდრე (6188)

მაგარი ძლიერი ტურნირია. იმედია ჭრიკი უკეთ მობილიზებული იქნება.

12:55 | 29.01.2014
bernabeu07 (1086)

უზნაძეს ფეხი აქ მოტეხილი თუ მე მეჩვენება?

12:10 | 29.01.2014
shalvinio (1505)

პოტენციით, ჩვენი ნაკრები დღესაც ულაპარაკო ლიდერია მსოფლიოში, მთავარია აიცილონ ტრავმები, არ იზარმაცონ და დისციპლინა იყოს უმაღლეს დონეზე. თუ ეს ყველაფერი შერწყმული იქნება, მსოფლიოში არავინ არ არის ჩვენი მომგები. გუნდურში მუდამ გავხდებით ევროპისა და მსოფლიოს ჩემპიონები, ხოლო ინდივიდუალურში ყველა წონაში გვექნება მედლები და არ არის გამორიცხული შვიდივე ოქრო იყოს. ასე რომ უცხო არავინ არ გვჭირდება.

05:34 | 05.02.2014
mushni (93569)

Mასეაა

11:53 | 29.01.2014
neeskensi (2433)

60-ში შუკვანი,66-ში შავდათუაშვილი და ზანთარაია,81-ში წიკლაური,90-ში ჯარჯი, 100-ში თუშიშვილი....ესენიც რომ გვყავდეს საქართველო ულაპარაკო ლიდერი იქნებოდა მსოფლიოში...

03:16 | 30.01.2014
Kakha GEO (1167)

ეხლაც ლიდერები ვართ )

16:42 | 30.01.2014
neeskensi (2433)

ლიდერები ვართ,მაგრამ ერთერთი...არ დაგვავიწყდეს იაპონია,რომელსაც ჩვენზე მეტი მაღალი კლასის ძიუდოისტი ჰყავს,თუნდაც ძიგარო კანოს ტურნირი ავიღოთ
,სადაც ქართველს არასოდეს მოუგია,წელსაც ჭრიკის და ლიპოს ბრინჯაოს დავჯერდით,არ დაგვავიწყდეს რუსეთი,ბრაზილია,აზერბაიჯანი,ს.კორეა,საფრანგეთი,მონღოლეთი...ჩვენთვის თითო მაღალი კლასის ძიუდოისტი ძალაა და მათი დაკრგვის ფუფუნება არა გვაქვს...ამიტომ მწყდება გული რომ იგივე ჯარჯი სხვა ქვეყნისთვის აგროვებს ტიტულებს,თავის დროზე რომ გავფრხილებოდით,მინიმუნ ერთით მეტი ოლიმპიური ჩემპიონი გვეყოლებოდა ,ზანთარაია აბსოლიტურად განსხვავებული თემაა,მაგრამ თავის დროზე მასთანაც შეიძლებოდა მუშაობა საქართველოსთვის რომ ეჭიდავა...შუკვანზე ლაპარაკიც არ მინდა და სიმართლე რომ ვთქვა სადაც ქართველს შეხვდება ყველგან წაგებას ვუსურვებ...კარგი ახალი თაობა მოდის,მაგრამ აქაც შეიძლება იგივე განმეორდეს რაც ჯარჯის შემთხვევაში....ჯღანას ბიჭი რაცაზიშვილი(მასტროპულოსი),ზოიძე(აზოიდისი),დათო გიორგაძე(კარაკიდისი)უკვე წაგვართვა ილიადისმა და ამ ბიჭების ნახევრად ქართველი ნტანატიდისის საშუალებით საბერძნეთი ახალგაზრდული მსოფლიოს ჩემპიონატის ფინალში გაიყვანა სადაც საბედნიეროდ საქართველოსთან დამარცხდა,მაგრამ ვინ მოგვცემს გარანტიას რომ შემდეგში პირიქით არ მოხდეს?...

18:09 | 30.01.2014
ukleba (17336)

ძაგარო კანო ყოველთვის ცუდი ტურნირია ჩვენთვის და ცუდად დარჩება. ჯერ ერთი იქ იაპონელებიი განსაკუთრებული მოტივაციით ჭიდაობენ და უამრავი იაპონელი ჭიდაობს. ასევე სეზონის ბოლოა და ბიჭები ფორმაში არ არიან. რაც შეეხება სხვა ნაკრებებს კი ბატონო ყავთ ვარსკვლავები მარა საერთო ჯამში ბაანსის თვალსაზრისით ასეთი გუნდი ჩვენ რო გვყავს დაბალანსებული არავის ყავს და ამაზე მსოფლიოს და ევროპის ჩემპებიც მიუთითებს. ყველაზე სერიოზულ კონკურენტად ისევ იაპონია და რუსეთი რჩებიან გეთანხმები. რავი იმედი მაქ დავყრით პარიზში ყველას და ძაან მინდა ოლიმპიადაზეც დაემატოს გუნდურის დღე

18:57 | 30.01.2014
ბაბანა თუხთუხაძე (2408)

რაოო ცუდი ტურნირიაო ?? ეს სურათი მაინც არ გქონდეს დაყენებული ! DDD

15:34 | 31.01.2014
ukleba (17336)

სხვათაშორის მეორე ადამიანი ხარ აქ ვინც ეს იცნო ნუ შეიძლება სხვამაც იცის მარა ბოდიშს ვუხდი )

15:25 | 31.01.2014
ukleba (17336)

ცუდი ტურნირია კარგი გაგებით ძმა-ანუ ცუდ დროსაა ამის თქმა მინდა. თანაც ბევრი ძლიერი მოჭიდავე არ ჩადის. თანაც არ მახსოვს მანდ მსაჯები ყველაზე ტენდენციურები არიან მსოფლიოში. ამ სურათს რაც შეეხება ეს კაცი ლეგენდაა ))

15:26 | 31.01.2014
ukleba (17336)

ცუდი ტურნირია ჩვენთვის და არა საერთოდ

18:50 | 30.01.2014
neeskensi (2433)

ძიგარო კანოზე თითო წონაში იაპონელებს 4 კაცი ჰყავთ,ისევე როგორც ჩვენ თბილისის ტურნირზე და ყველა მასპინძელს სახლის ტურნირზე...იაპონელებს ბევრჯერ მოუგიათ თბილისში,ჩვენ იქ არასოდეს სამწუხაროდ...რაც შეეხება სეზონის ბოლოს ,ეს ყველასთვის ესეა ქართველისთვისაც,იაპონელისთვისაც და მოზამბიკელისთვისაც...კი დაბალანსებული გუნდი გვყავს მაგრამ პრობლემებიც ბევრია...66 კილოში იმის მერე რაც ლაშამ ზევით აიწია ფაქტიურად აღარ გვყავს მაღალი კლასის მოჭიდავე,ქალდანი,მჭედლიშვილი და კელიხაშვილი ჯერ ძალიან ახალგაზრდები არიან,ქარდავა კი სამწუხაროდ ჯერჯერობით ტურისტია საერთაშორისო ტურნირებზე....100 კილოშიც იგივე სიტუაციაა,თუმცა აქ თუშიშვილს ჩემი აზრით უკვე შეუძლია ვაკუუმის ნაწილობრივ ამოვსება,იმედია მოუხსნიან დისკვალიფიკაციას და თავადაც ესეთ სისულელეს აღარ გააკეთებს...მსხალაძეს და მეტრეველსაც შეუძლიათ მომატება....60 კილოშიც პაპინაშვილი სამწუხაროდ ეულად დარჩა შუკვანის სამარცხვინო საქციელის გამო,იმედია ჩხვიმიანი მალე შეეშველება ამირანს...მძიმეშიც უკვე დროა ოქრუაშვილს სერიოზული კონკურენცია და საერთაშორისო ტურნირებზე ღირსეული პარტნიორობა გაუწიონ ახალგაზრდებმა....შარშან გულში ხინჯად ჩამრჩა რომ სხვადასხვა ტურნირებზე მატიაშვილმა,ზაქარიაძემ და ხახალეიშვილმა ერთმანეთის მიყოლებით წააგეს რუს კრივობოკოვთან,რომლის მთავარი კოზირი მასა და ფიზიკური ძალაა,თუ სერიოზული შედეგების მიღწევა უნდათ ამ ბიჭებმა უნდა მოუნატონ,თორემ უფროსებში კრივობოკოვზე გაცილებით ძლიერი ძიუდოისტებიც არიან...ასე რომ პრობლემები ბევრია...თუმცა იმედია ჩვენები წელს შარშანდელზე მეტად გაგვახარებენ და ამას პარიზიდან დაიწყებენ....

05:29 | 05.02.2014
mushni (93569)

ეგრეა ძმა

15:30 | 31.01.2014
ukleba (17336)

ბევრ რამეში გეთანხმები თითქმის ყველაფერში. მე იაპონელების ძალას არ ვაკნინებ. ვიციმინახავს საკუთარი თვალით ძმაო. უბრალოდ ერთს ვამბობ რომ მეეჭვება ძიგარო კანო მსოფლიოს საუკეთესო ტურნირი იყოს დღესდღეობით. ყვეგვან გვაქვს შედეგი მაგრამ არა იქ,. რაც შეეხება თბილისის ტურნირს ჩამოვლენ ჭელს და იჭიდავებენ ჩვენ უძლიერეს შემადგენლობასთან. იმედია მანდ გაავსებთ სპორტის სასახლეს და ვნახოთ რას წაიღებენ. სახლა და თან მანდ იაპონელებს უდიდესი მოტივაცია აქვთ-მსოფლიო ჩემპიონატზე დიდი. რაც შეეხება ჩვენ ბიჭებთან მიმართებაში გამოთქმულ შენს აზრს 100 %-ით გეთანხმები. კრივობოკოვს რაც შეეხება ურალოდ ვირია-სილვას ტიპის მოჭიდავეა რაღაცნაირი ულაზათო

05:28 | 05.02.2014
mushni (93569)

Dფაიზაღი ხარ

11:48 | 29.01.2014
MEGRELI777 (707)

წარმატებებს ვუსურვებ ჩვენს "dream tems". კარგია ტაისონას რო მიეცა თავის გამოჩენის საშუალება

09:25 | 29.01.2014
BEERTRANCE (97819)

მედლების მოლოდინი მაქვს.

05:06 | 29.01.2014
mushni (93569)

მედლები დაიყრებააააააააააააა

15:32 | 31.01.2014
ukleba (17336)

ჩავუსხდეთ სიამოვნებით ვუყურებდი შენთან ერთად. მარა ძაან ემოციური ვარ. რო იგებენ ვღრიალებ ხოლმე და დავრბივარ იქეთ აქეთ )

15:33 | 31.01.2014
ukleba (17336)

ოლიმპიადაზე ლაშამ რომ მოიგო კინაღამ შევიშალე ჭკუიდან. მარატამ გამიტეხა მაგრად. მაზიანი წავაგე აქ ერთ ძიუდოისტს ვიცნობ უკრაინელია და იმს გავუმაზე და წავაგე )) ნუ წავაგე პივა და თევზი

05:27 | 05.02.2014
mushni (93569)

DDD

01:10 | 29.01.2014
ბაბანა თუხთუხაძე (2408)

ხოო მიდიით დრეამ ტეამ ტარარამ ტარააარაამ !! D

22:41 | 28.01.2014
ukleba (17336)

ოოოოო როგორ ველოდებიიიიიიიიი მიდით დრეამ ტეამმმმ

05:06 | 29.01.2014
mushni (93569)

იასნია

22:03 | 28.01.2014
Kala94 (6114)

წარმატებები ბიჭებო !

22:01 | 28.01.2014
datoya (195)

წარმატებები ლომებო!!!

05:06 | 29.01.2014
mushni (93569)

სად ააგდე ეს ავატარიDDDDDDDD

0.175283